Bilder & sånt!

Här kommer en hel hög med bilder från BETTYS 2-ÅRSDAG. Enjoy!


Jag gjorde en godistårta och en frukttårta (ej på bild). Mockarutor med barnströssel och chokladbollar med kokos. Mums!


Där det bruna slagbordet tidigare stod så står nu det härligt pastell pistagegröna bordet med 2 stolar till. Blev jättefint med en färgklick där mot den vitmålade timmerväggen! Skulle vilja ha nåt på väggen också tror jag…



Alla trotsade Bettys förkylning och kom för att fira henne ändå. Det tyckte jag var fint gjort. HOPPAS att ingen blir smittad!!! Tack så mycket för de fina presenterna, Betty blev så glad!


Det fanns vissa som ville leka med Bettys presenter… 😀

Dagen efter födelsedagen så tog Betty på sej ett par byxor helt SJÄLV! Duktiga tjejen har ju blivit ”stor” nu tydligen. 😀 Tidigare så har hon mest klätt AV sej och tagit på enkla kläder som kjol, men nu lyckades benen hamna rätt och hon fick byxorna över blöjan också. Hon har inte velat prata så mycket, men de sista månaderna så har hon älskat att härma saker och hon pratar på mer och mer. Jag och Jocke förstår oftast vad hon menar iaf. Hon kan räkna också….N, TE (En, Tre) och färgerna kan hon….fast oftast säger hon blå och pekar på gul osv  😀 Men det är så roligt att följa hennes utveckling. Humor har hon också, så kul att busa med henne. Sedan är det underbart att se våra döttrar tillsammans. Betty är så himla gullig mot henne nu och vill att Tyra ska vara med i lekarna. Bettys favorit ord nu är ”min”! Ojojoj vad bestämd den unga damen kan vara. Mammig är hon fortfarande. SÖTUNGARNA våra! Älskar er SÅ!!!

Vi har novemberlov. Men grabbarna är hos sin pappa och Betty är fortfarande sjuk, hade 38,0 grader idag. 🙁 Tyra är gnällig (kände att en tand nog är på väg, eller håller även hon på att bli förkyld?) och mamman trött efter nattens få timmar sömn. TRIST att vara sjuk iaf. Men vi tjejer är ju proffs på att mysa och hitta på roliga saker här hemma! 😀

Köket gjorde vi klart i söndags -ska visa!

Dagens sötnos/omöjlig fotosession

Vår lilla älskling fyller ju 2 år på lördag. När hon fyllde 1 år så skickade jag in 3 olika bilder till 3 lokala tidningar. Jag ville ju inte vara sämre i år. Så fram med kameran och passa på när hon sitter så söt och läser böcker. Hur svårt kan det vara?


Sött, jo…men jag vill ju att hon ska se lite glad ut och helst titta in i kameran. Sedan vore det fint om inte varje bild blev suddig… ”Betty kan du inte sitta still i sängen, le sött och titta på mamma!?”


”Jo Tjena…försök att få en bra bild !” Tänkte Betty kaxigt när hon hoppade iväg. Vadå söt, jag är snygg & cool som pappa! 😉


Nä vi går ut i allrummet istället. ”Du kan väl sitta i soffan så ska mamma ta en bild som du kan se i tidningen sedan.” ”Tänk på att sitta still, mamma har en dålig kamera.”


Betty fick syn på ”tutte & snutte” och vadå sitta still när man kan hoppa, är mamma tokig och vadå tidningen, ska det va nåt det!? 😀


”Jag ska prova om jag får klättra och greja med mammas grejer nu!”  ”Okej, jag kanske får en bra bild, så jag låter henne fixa på, tänkte mamman samtidigt!”


”Ja, den rosa glödlampa passar mycket bättre där i karaffen!” 🙂


”Tjoho, jag  får låna mammas läppglans!”


”NÄ! Nu räcker det morsan. Lägg av!”

Hur det gick? Jo jag blev alldeles svettig av ”träningspasset” och hade 250 bilder att gå igenom sedan. 😀 Men jag lyckades faktiskt skicka iväg 3 bilder. 2 från denna fotosession och 1 som är några månader gammal.

Klänning: Villervalla

Strumpbyxor: H&M

Modell-tjej: BETTY snart 2 år

Livstecken

Hej på er söta söta ni! Det var absolut inte meningen att ta en så lång paus från bloggen, ja från allt vad datorer heter faktiskt. Det blev visst över en vecka.

Först vill jag bara säga att allt är bra med oss alla och bebisen är fortfarande kvar i magen och h*n sparkar så gott h*n kan. Det börjar bli ganska trångt nu. 🙂  Jag är i vecka 36 (35+1). Sedan måste jag ju säga att jag blir varm ända in i hjärteroten över att ni har besökt min sida även fast jag inte uppdaterat och att ni dessutom efterlyser mej. Gulle er! Jag har SÅ dåligt samvete över att jag inte har hunnit med att besöka er.

Jag fotar mej själv när jag vilar i solen på farstukvisten och tittar på när Betty och Jocke tvättar bilarna!

Vissa dagar har jag mått otroligt dåligt och haft noll ork -ungefär som om jag hade influensa med hög feber, fast utan influensan och febern…vissa dagar har jag haft så många förvärkar att jag tror att det är dags att föda och andra dagar så har jag mått helt okej och har då lagt all energi på min lilla dotter. Det är underbart när det är helg och Jocke kan ta allt med Betty och jag får vila, det märks verkligen skillnad!

Nog gnällt om min tjocka (har gått upp ca 20 kg) gravida kropp! 😉 Kommer ni ihåg att vi fick en SKOLPLANSCH av Jockes kompisar? Den har Jocke hängt upp i vårt allrum nu, ovanför soffan. Jag tycker att den passade in super där, TROTS att jag inte gillar de där insekterna som heter Björkspinnare egentligen… 😀


Planschen som föreställer Insekter/Fjärilar hade en träram runt sej och saknade själva upphängningen. Jag tog bort ramen och Jocke satte dit en svetstråd istället för.


När vi renoverade vår farstukvist i somras så sparade vi de gamla smidda spikarna och nu fick en komma till användning i den gamla timmerväggen.


Timmervägg som vi lät vara omålad, antikvit pärlspont, mina första skor, soffa IKEA, gammalt pelarbord som jag målat, pinnstol, lykta Nordal.

Jag har fotat mer från allrummet också som jag kan visa er en annan gång. Jag har gjort lite förändringar! 🙂

Stor KRAM till er!!!


Köksspecial del 2

TACK för allt fint ni skriver om vårt kök, Jocke och jag blir så glada! 🙂 Jag fortsätter där del 1 slutade… VEDSPIS, PÄRLSPONT och synlig TIMMERVÄGG.


Vedspisen, Husqvarna no 27 är en nytillverkad gjutjärnsspis. Den köpte vi från LJ Bygg Service och en murare fixade spiskåpan osv enligt min beskrivning.

När jag lagar mat så brukar Betty fixa sin egen mat på sin spis med diskho från MICKI. 😀


Karaffen fick jag i present när jag fyllde år med märket Lisbeth Dahl. (LOVE Lisbeth Dahl!!!) Glasen ICA MAXI och brickan är ett loppisfynd.

Gammal knoppbräda hänger i köket. Gammal registreringsskylt som jag fick av pappsen. 🙂 Jag ÄLSKAR kannor i alla dess storlekar och skulle kunna ha hur många som helst!

Den gamla pärlsponten som vi vi fann under all väggbeklädnad var tyvärr i för dåligt skick, så vi köpte ny hos lokal brädgård , 70 mm. Den kvistlackades 2 varv och sedan målade vi med en antikvit färg, färgkod S0502-Y. (Tror det var halvblank). Om ni får för er att rolla på färgen så gör INTE det. Vi gjorde den missen först och resultatet blir inte bra. Pensel behövs! 🙂

Timmerväggen rengjordes och målades vit. Jag tror att min sambo målade den 5-6 varv. Bordet, kannan och trätråget är loppisfynd och tavlan föreställer vår gård.

Traderafynd! 🙂



 

 

Vi sparade många tusenlappar på att lägga ner lite tid för att ringa runt till olika företag och få prisoffert på vitvarorna. Vi köpte våra på KöksJohan i Timrå där vi fick klart bästa priset samt bra service och även ett bra pris på tvättmaskin och torktumlare. Färgen blev svart och märket Husqvarna.

 

 


Skomakarlamporna är beställde från Gysinge Byggnadsvård. Tallrikshyllan har min sambo snickrat. De vackra tallrikarna är köpta på loppis.

Ni ser kaffebryggaren, sodastream och micron? DÄR kommer vi (någon gång framöver) bygga ett högt skåp med gamla luckor för att helt gömma de fula (men ack så praktiska) tekniska prylarna.

Hoppas att ni får en härlig lördag! Ikväll har vi vänner på middag och det ska bli extra roligt för det är vänner till Jocke och inga som jag känner -ännu! 🙂

HÄR kan ni läsa köksspecial del 1

Köksspecial del 1

Frågorna på mailen från er handlar mest om vårt KÖK. Det är roligt att ni hör av er och jag brukar alltid försöka svara, men ibland kan jag ha missat något mail är jag rädd. Här har jag knåpat ihop en köksspecial (i TVÅ delar) där jag hoppas att jag har fått med de allra flesta frågorna ni kan tänkas ha. Undrar ni nåt så får ni självklart fråga ändå! 🙂

Vårt kök är ca 30 kvm och tillsammans med matrummet så är det ca 50 kvm. På nedervåningen finns förutom kök och matrum: stort vardagsrum, litet badrum, liten hall och en liten tvättstuga.


Jag drömde om ett vitt LANTLIGT KÖK fast det fick inte se FÖR lantligt ut och det skulle samtidigt vara praktiskt. Köksö skulle det vara med ugn och spishäll, jag drömde om att laga mat och samtidigt kunna titta ut i rummet och prata med min familj/vänner. Diskhon ville jag ha vid ett fönster, så att man skulle kunna titta ut medans man diskar.


Gissa om det var var helt underbart att få planera helt från grunden och (nästan) få göra precis som man ville!? 🙂


Jag valde bort ett stort lantligt SKAFFERI. Det skulle ha fått plats och jag tycker visserligen att det är otroligt mysigt att öppna en dörr och gå in i skafferiet. Men…vad skulle JAG förvara i ett helt stort skafferi? 🙂 Varken jag eller min sambo är några sylt och saft major direkt. (Även om jag önskar att jag vore.) Därför valde jag helt enkelt skåpen i köksön som skafferi. Och det har jag inte ångrat. Lättstädat, lättöverskådligt och allt är nära till hands.


Den svarta, effektiva och faktiskt snygga fläkten beställde vi från Electrolux Home. Tovenco, Cottage. Frihängande. Cottagekåporna är en modern variant av den gammeldags stackhyllskåpan som fanns i det traditionella lantköket för länge sedan.

Skivorna på taket togs bort och under fanns ett underbart brädtak, fast det återstod TIMMAR av jobb innan taket blev så här pass fint.

Barstolarna är från Mio och heter Åminne.


Köket är från IKEA och heter Lidingö. Bänkskivorna köpte vi på Stenhuggarn och de är av granit. Svart, Black Galaxy, på köksön och grå/vit, Kashmir White, på resterande plats. Diskhon är från IKEA, kranen beställde jag från nätet och är från Tapwell,  Classic.

Betty 1 år och 4 månader ryms enkelt i diskhon! 🙂

Vi ville självklart behålla det vackra gamla plankgolvet som är från när huset byggdes 1887. Plankorna i köket  är 25-30 cm breda. Köket bestod innan av två rum och när vi rev allt så märkte vi att golvet inte var lika fint överallt. Det löstes genom att plankor från övre våningen kapades till för att istället passa köksgolvet. Golvet är slipat och sedan lutbehandlat och slutligen så behandlade vi det med en Hårdvaxolja.


På ”vill ha” listan fanns även; VEDSPIS, PÄRLSPONT och synlig TIMMERVÄGG. Mer om det och lite till i Köksspecial del 2 i Helenas Hem. 😀

Här är några bilder som visar hur köket såg ut när vi köpte huset och sedan rev och slet… Jag får ryyyyysningar när jag minns den hemska lukten. 😉

Nya platser för fönster togs upp. Väggar revs och allt bråte eldade vi upp ute på gården. Många turer till tippen blev det…Hantverkare sprang omkring och drog el, VVS och snickrade på dagarna och vi fortsatte på kvällar och helger.

HÄR kan ni läsa Köksspecial del 2




Skolplansch

Jag har tyvärr inte lyckas fynda någon vacker skolplansch ännu. Jag vet vad jag vill ha. En plansch med svenska växter, men jag vill även ha den till bra pris! Hm…verkar svårt. 🙂

Under tiden jag väntar på mitt fynd så budade jag på 7 stycken ”miniplanscher” på Tradera. Här visar jag en av dessa 7.

Mina gamla barnskor som jag ramlat omkring i och en liten plansch

Mina gamla barnskor som jag ramlat omkring i & en liten plansch av Mossrot

Min tanke är att hänga upp några på timmerväggen ovanför den vita soffan i vårt allrum. Jag hoppas att de passar där, men det tror jag. Jag tycker de är SÅ vackra!

032 (800x570)

022 (594x800)025 (582x800)026 (598x800)

Jag har 10 auktioner ute på Tradera nu som går ut i morgon. Det är mest märkeskläder efter min tonåring, men även 3 av mina 5 registreringsskyltar! Så gå in och sök på registreringsskylt om ni är intresserade av att buda! 🙂

Tänk det är fredag igen! Jag önskar er alla en riktigt skön fredag. Själv så ska vi bara vara hemma och se på Lets Dance, dricka coca cola och äta godis. Härligt.

Oooops nu låter det som att min dotter ”leker” med kattmaten inne i köket……Vi hörs! 😀

Vårt allrum, före & efter

VÅRT LILLA ALLRUM på övervåningen är inte helt klart ännu. Vi kommer att färdigställa det när utefixet är över, d v s till hösten/vintern. 🙂 Men det börjar ta form och jag tror att vi kommer att trivas bra här. Jag tycker redan att det känns bra. Allrummet ligger alldeles utanför vårt sovrum och stora badrummet. Fortsätter man förbi allrummet så kommer man till ett förråd och barnens 3 sovrum.

369 (800x450)

Krona från House Doctor. Pelarbordet slipade Jocke och jag målade det, men jag blev inte nöjd. Så Jocke fick slipa om det och jag valde en annan färg och målade om det igen, 3 varv, resultatet blev mycket bättre. 🙂

302 (450x800)308 (450x800)

Timmerväggen valde vi att endast tvätta ren och sedan ha den helt naturlig och omålad.Vi satt dit pärlspont på väggarna och bredare pärlspont i taket. Allt kvistlackades och målades vitt.

330 (450x800)

Soffa IKEA. Kudde Ellos. Tavlan kommer från Julias Vita Drömmar, ramen hittade jocke på en trist tavla och sprayade den vit. Juni kommer alltid att få sitta kvar där, eftersom det betyder något speciellt för oss. Vilket alla som känner oss vet. 😉

319 (450x800)

Räcket är original, fast det var omålat innan. Fönstret är nyupptaget, det saknades fönster på den väggen innan. Måste säga att jag är så nöjd att vi valde att ta upp ett fönster där. Det gjorde otroligt mycket för ljuset, men även för harmonin. Det är TRE fönster i allrummet, 2 små och ett stort. Den gamla träbacken målade jag vit, används som tidningsförvaring. 🙂 Boken är gammal och kommer från min mormor.

332 (450x800)

310 (800x450)

UR LIFVETS SKOLA, Dikter och sånger. 🙂 Boken är från 1889 (då var vårt hus 2 år gammalt) och det är riktigt roliga, men även fina & sorgliga dikter i den. Min mormor har haft boken innan.

382 (450x800)383 (450x800)

LÄS gärna den här fina dikten som heter EN MODERS BÖN och handlar om ett sjukt litet barn. Jag tycker att den är jättefin. Man kan ju bara föreställa sej hur fruktansvärt oroliga de måste ha varit när deras små barn blev sjuka. Uscha!

387 (800x450)

Min son Gustav tyckte att jag skulle liva upp bilderna, så när jag fotade så hoppade han ”in i bild”! 🙂

371 (450x800)376 (450x800)

378 (450x800)380 (450x800)

Gustav: ”Jag kan stå här och vackert bedja!”  *garv* ”Eller varför inte låtsas läsa den underbara gamla mögliga diktboken!” *garv igen*

🙂 Gustav använder ofta just ordet möglig. Det är alltså inte mögligt på riktigt utan han använder det uttrycket när han tycker något är gammalt och fult. Vilket han tycker om de flesta gamla möbler och saker som jag älskar. 😉 Han tycker hela den gamla gården som vi bor på är möglig, området runt omkring är också mögligt. Han vill självklart bo mitt i stan, utan gamla breda golvtiljor till golv, utan hästar som gnäggar, luktar och stör! Allra helst i Stockholm eller någon annan stor stad… och så lite vitt och så mycket modernt som möjligt. 😀

390 (450x800)396 (450x800)

Mårbacka pelargoner i allrummet. Fortsätter man förbi allrummet så kommer man till barnens sovrum. Utanför de 3 sovrummet och förrådet så ryms det bord och stolar.

Vill du se fler bilder från allrummet så klicka HÄR och  HÄR.

När vi köpte huset så såg allrummet ut så här:

allrum före

P1080446 (800x600)

De små fönstren är utbytta mot nya, men sitter på samma plats. Japp, lite har vi hunnit med i detta hus sedan vi köpte det december 2007 och flyttade in augusti 2008. Det är skönt att titta på bilderna och verkligen se hur mycket vi faktiskt har gjort (tillsammans med hantverkare). 🙂

Vi har börjat måla huset nu i alla fall! 🙂 En ljusgul färg pryder nu fasaden på framsidan. Men det är mycket kvar att göra. Det ska skrapas mer och snickras och målas…Vi har inte vädret med oss. Inte så lätt att måla när det regnar.

Tack för att du tittar in till mej! 🙂 Före och efter bilder på fasaden kommer självklart! 😀

KRAM

Koffert i köket

Hej hej!

Tack för alla söta kommentarer! 🙂

Vår vackra koffert

Vår vackra koffert

I köket så har vi en vitmålad timmervägg och just nu så står det en gammal koffert (kista) där och bryter av mot det vita. Jag är jätteförtjust i den och den är inte bara vacker, den är väldigt praktiskt också. Jag använder den som förvaring för barnleksaker. Ryms mycket. Perfekt. Bara att stänga, städat och klart! 🙂

kista2kista3

kista4kista5

Idag har det mest varit en inne fixar dag för mej. Fast vad har jag gjort egentligen? Känns som inget. Jo men jag har faktiskt fått undan en massa tvätt och sånt. Lagat god torskgryta med potatis och även gjort lite torsk på sidan om, så Betty kan äta vår mat också. (och så det räcker till fler dagar). Hon är verkligen en storätare, liten som hon är.

Det är ju dop på lördag, så mycket tid idag har gått till att planera lite mer detaljerat. Vi ska bara bjuda närmsta släkten och vi har bestämt för att bjuda på smörgåstårta och sedan blir det kaffe med hembakt. Just det där hembakta har jag inte bestämt mej för vad det ska bli ännu…men det blir nog bra! 🙂 Vi hoppas ju på att det ska bli så fint väder som de har sagt (runt 25 grader och sol) så vi kan äta och fika ute. En liten tipsslinga har jag gjort idag också så att de slipper sitta still och vänta på kaffet.  🙂 Tipsslingan består bara av BETTY frågor såklart, eftersom det är hennes dag.

ÄNTLIGEN har blåsten klingat av och solen kommit fram istället. Tänk vad vädret spelar stor roll för humöret! 🙂

KRAM

Follow Helenas Hem -Om livet på landet

Helt nedåt väggarna! :-)

Fredagsmys!

Vi har sett på film och såg  också på Berg flyttar in när hon besökte Pernilla Wahlgren. Gulliga tjejer och vilket stort hus hon bor i själv med barnen!

Mellan myset kommer här inlägget på tapeterna på nedervåningen som jag lovade. 🙂

Vi börjar med Vardagsrummet.

Vardagsrum

Vardagsrum

Lampa White sense.

Medajontapet i vardagsrummet

Medaljongtapet i vardagsrummet

Jag bestämde mej tidigt för att jag ville ha en medaljongtapet i vardagsrummet. Det skulle vara stora medaljonger och vitt i vitt och inte så tydliga. Bara sådär att man kan se tydligt i rätt ljus. När jag såg tapeterna från Borås tapeter så var det precis de jag sökte efter. (oj nu liknade det reklam här…) 🙂

Pärlspont i tvättstuga

Pärlspont i tvättstuga

Grå pärlspont i vår lilla tvättstuga.

Matrum

Matrum

Tapet i matrum

Tapet i matrum

En härligt blommig tapet från Sanderson! Till matrummet visste jag också vad jag ville ha, men det tog ett tag innan jag hittade det. Jag beställde hem flera tapetprover. Men när jag äntligen fick se denna underbara tapet så var det kärlek direkt!  🙂 Det var första rummet som tapetserades i huset också, så den känns väldigt speciell faktiskt.

Hall

Hall

Pärlspont även i hall. Pardörren skymtas.

Vitt kakel badrum nere

Vitt kakel badrum nere

Vill ni se mer av badrummet? Klicka in på Badrum nere.

Pärlspont och vitmålad timmervägg

Pärlspont och vitmålad timmervägg

Murad spiskåpa

Murad spiskåpa

Jag ritade en egen lösning på murarbetet kring vår vedspis i köket. Samt en härlig murad spiskåpa.

Annars är det pärlspont i köket förutom en vägg där vi har tagit fram timmerväggen och målat den vit.

Fler bilder på köket samt resten av vårt hem kommer framöver. Vill ni se mer av just köket så klicka på kök.

Nu fortsätter fredagsmyset! 🙂 Ha en jättetrevlig kväll!

/Helena

Helt uppåt väggarna!

Tapeter tapeter tapeter. Det är ju sååå roligt att titta på alla tapeter som finns!!! Visste ganska snabbt vilka tapeter som jag ville ha i alla rum, det var bara till vårt sovrum som inget kändes riktigt bra och jag velade länge innan jag bestämde mej.

Jag har sprungit runt som en toka och fotat väggarna idag! 🙂 Tänkte visa er vilka väggbeklädnader vi har här hemma. Många bilder blir det så vi får ta en våning i taget. Visar övervåningen idag och undervåningen nästa gång.

Jamen då börjar vi.

Bettys rum

Bettys rum

Bettys rum

Bettys rum

På två väggar så har Betty söta kattungar Aristocats och de övriga en hel grå tapet. Tapeter från Midbec Babies@Home. Än så länge så står rummet tomt, men hon kommer nog att trivas bra här! 🙂
Linus rum

Linus rum

Linus rum

Linus rum

Linus valde tapeter från ECO Nordic City. Tonåringarna fick helt välja tapeter själva och grabbarna ville ha någonting som INTE liknade mammas gamla mögliga vita bonnstil! 😉  (deras vackra uttryck) med andra ord så svart och så mörkt som möjligt. Men jag tycker att både Linus och Gustav valde snygga tapeter, även fast det inte liknar min gamla (mögliga) stil… 🙂
Gustavs rum

Gustavs rum

Gustavs rum

Gustavs rum

Gustav valde tapeter från Duro och ville ha den randiga på två väggar. Enfärgat grå på övriga.
Förråd

Förråd

Här är förrådet som fortfarande saknar tapeter. Barnens sovrum och förrådet ligger bredvid varandra.
Rum utanför sovrummen

Rum utanför sovrummen

Rum utanför barnens sovrum.Vad kallas det? Hall….passage? jaja….ett rum som inte används för annat än förvaring  och genomgång är det i alla fall. 🙂  Randiga diskreta tapeter från ECO Nordic City.
Tapet i allrum

Tapet i allrum

Pärlspont och tapet i allrum

Pärlspont och tapet i allrum

Timmervägg och pärlspont i allrum

Timmervägg och pärlspont i allrum

Det lilla allrummet har tapeter från Laura Ashley, pärlspont och timmervägg! 🙂 En liten vägg tog vi fram timmerväggen på, en vägg tapetserade vi och övriga spikades det pärlspont på. Ett skönt vilsamt rum.
Väggar i badrum

Väggar i badrum

Badrum

Badrum

Väggar i badrummet. Vill ni se mer så titta i kategorin Badrum uppe. Vi valde att använda det underbara kaklet på golvet till en fondvägg vid badkaret. Sååå vackert, skimrar olika beroende på ljuset. Ser ibland brunt ut och ibland mer åt grå/silver.
Då är det bara ett rum kvar på övervåningen och det är vårt sovrum.
Tapet i vårt sovrum

Tapet i vårt sovrum

Sovrum

Sovrum

Tapet från Midbec. Velade länge innan jag tillslut valde denna. Men den är helt underbar så jag blev så nöjd. 🙂 Mönstret syns olika tydligt beroende på ljuset och den skimrar underbart pärlemoraktigt. Passar så bra!
SÅ! nu har ni fått komma hem till mej och kollat in väggarna! 🙂  Jag hoppas att jag kunde sprida lite inspiration. Nästa gång så ska jag visa nedervåningen och där finns: Liten tvättstuga, liten hall, litet badrum, stort kök och matrum och stort vardagsrum.
Välkommen åter! 🙂
/Helena

Jag har placerat min blogg i Sundsvallbloggkartan.se!

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.