Nu är det dags att åka och handla lördagsgodis och annat gott. Sedan är förhoppningen att vi ska hinna med målning och andra måsten idag.
Ha en härlig dag! 🙂

Livet hemma på landet. Här fick jag med mej 4 av 5 barn promenad. Inte illa va? 🙂 17-åringen och 4-åringen cyklar och 1-åringen och 3-åringen åker Brio syskonvagn
Vi har inte kommit iväg så många gånger och cyklat faktiskt, men Betty har redan lärt sej hålla balansen. Det här med springcykel (utan trampor) är verkligen något som jag kan rekommendera. Betty ska få prova en vanlig cykel -utan stödhjul nästa gång. Tummen upp!
Läs ett tidigare inlägg om springcykeln HÄR. Du hittar cykeln på rea hos JOLLYROOM nu, klicka—–> HÄR
Jag klippte av mej lite hår i juni också. Innan midsommar. ”Men det märks ju inget!” Sa många när jag sa att jag var nyklippt, men på bilderna ser man skillnad. Ju. Fast det är fortfarande långt förstås. 🙂
Ja jag vet lite dåliga före och efter bilder. Men jag glömde ta och fick leta i arkivet. Dessutom såg det blankare och finare ut på förebilden kanske hahaha. Jaja. Mitt hår växer otroligt fort tycker jag, så jag har snart samma längd igen.
Jag har en hel bunt till med bilder från juni, men nu ska jag inte tråka ut er med fler. 🙂 Hoppas att ni har haft en skön onsdag, nu är det snart torsdag. Så jag säger både god natt och god morgon torsdag! 🙂 KRAM
…dag vi har haft idag med våra döttrar.
Piffat för kalas i matrummet.
Himlabadet var en hit iaf. Det var första gången som vi var där. Alla tyckte att det var jätteroligt och först trodde jag att fyra timmar nästan skulle bli för lång tid för småttingarna, men det var snarare för kort. 🙂 Meya var visserligen trött, men det funkade jättebra på badet. Om jag ska vara petig och fåfäng så var det inte så kul att gå i bikini för jag har inte gått ner allt i vikt. Nä t o m ökat några kg. AHHH! Men det är inte konstigt för jag tränar inget nu och äter inte alls bra… Jag vet, måste ta tag i det där. NU! Jocke däremot behöver nog skaffa glasögon för han tyckte att jag var ”het” i bikini…erm. Fast tur att han inte blev äcklad iaf. Nä han kan gärna gå utan glasögon. Hahaha. Nä nu får jag sluta.
Hoppas att ni har det bra. KRAM



…varit ute och grejat på vår gård. Jocke har börjat riva vår farstukvist för att kunna renovera. Gustav och Betty drog iväg i skogen och kom hem med ett Kockum lock (som Gustav gjorde rent till mej) och andra gamla saker som någon grävt ner i jorden för länge sedan…och som nu vi gräver upp! 😀 Sedan fick barnen sitta i Gustavs bil när han grejade med den vilket de alltid tycker är roligt… 🙂



Vet ni vad vi ska göra i morgon då? Åka och hälsa på en liten söt bebistjej!!! Jag har nämligen blivit moster igen! 🙂 Nu är det Tacos som gäller här hemma. Önskar er alla en toppen lördag!
KRAM







Bilderna är från vårt matrum med vy mot en bit av vardagsrummet. 🙂 Tavlan är målad 1952 och föreställer vår gård och området omkring. Det är så roligt att inte så mycket har förändrats.
Japp lite städ och påskfix hann vi med i helgen ändå, trots en massa lek. 🙂
Ni får ha en helt toppenfin måndagskväll allesammans. KRAM
Hej på er!
Jag har varit sjuk. Usch och blä och fy. Men nu är jag på bättringsvägen och direkt kommer det dåliga samvetet över att man har varit dålig och vilat. Åsså börjar jag städa och feja för att känna mej nyttig igen. 🙂 Fast jag har inte riktigt fått tillbaka all ork ännu så kroppen säger stopp.

Vårt matrum just nu



Jag köpte de här virkade godsakerna till barnen, men jag lånar dem ganska ofta själv…! 😀
Nu väntar middagen. Idag blir vi bara 6 vid bordet, för äldsta sonen är hos sin pappa. Fyraåringen har beställt Tacos, så dags att börja hacka, hacka. 😀
KRAM






Vårt matrum (och en bit av köket)! Samtliga bilder är tagna av mej, vill du låna så fråga innan.
Servisen: Köpt på Loppis för några år sedan, Upsala-Ekeby (älskar den!)
Fat: Hittade i skogen på vår tomt
Matbord och stolar: Mio
Barnstolar: Ikea + Stokke
Tavlan på väggen: är målad av Tyra
Solen på golvet= VÅR snart?! 😀
Recept på de underbart goda kakorna hittar du HÄR

Den var lite pilligare att göra, men det var inte svårt och resultatet blev jättebra. Den var mumsig! 🙂 (borde ha torkat bort chokladen för snyggare bild ser jag nu, men nu är det ju för sent 😉 )


Så här söta var Tyra och Betty när de väntade på att marängen skulle bli klar i ugnen. Gullungarna !


Piffade lite vid vedspisen också. Klippte ner lite blommor som var i tulpanbuketten och satt i de gamla medicinflaskorna. Eller Skånska Ättikfabriken står de på en utav dem. 🙂


Jag är beroende av ljus! 😀 Måste bara tända en massa ljus. Måste tydligen stå på tå också för att nå….hihi.

Full fart framåt! hahaha. Mycket att fixa med när man har kalas. (mattan är nyinköpt från Ellos, jättefin!)

Grabbarna som inte ville vara med på bild. Kusin Victor, Linus och Gustav

Lars, Jocke och Tyra som har myror i baken… 😀

Meya, kusin Nelly och Betty. Sjuklingar! Våra tre är förkylda och har feber, hostar och snoret bara rinner….och Nelly har Vattkoppor, lillgummor!

MEYA! 🙂 Jag klippte luggen på Meya igår och hon rörde sej naturligtvis precis när jag klippte så jag var tvungen att jämna till. Därav den korta luggen. Jag tycker inte att det är så snyggt när man klipper så kort egentligen…men hennes hår växer som ogräs så den är snart lång igen! 🙂

Måste gå och tvätta kladdig 1-åring!

Betty har feber idag också, men jag tror inte att Tyra och Meya har det. Får se om de får vattkopporna sedan…

OBS
Samtliga bilder är tagna av mig, om inte annat anges. Dvs jag har upphovsrätten till dem och det är inte tillåtet att ”låna” eller använda mina bilder på något sätt, utan mitt tillstånd. Vill du använda någon av mina bilder är du välkommen att kontakta mig.

Nyårsafton kommer alltid bli extra festligt eftersom Meya har sin födelsedag då. 🙂 Så vi började dagen med att fira henne tillsammans med släkt. Visar bilder senare. Jenny med familj stannade kvar och firade nyåret hos oss.

Nyårsdukningen 2012. Tog det som fanns hemma. Stjärnorna klippte jag loss från glitter till granen som inte användes

Vi lagade god mat tillsammans. Förrätt: Toast skagen (alltid så gott!) Huvudrätt: Oxfilé (samt fläskfilé till barnen) och det fanns både potatisgratäng och hasselbackspotatis att välja på plus god sallad förstås. Efterrätt: Pannacotta



Min fina Gustav

Jocke tänder tomtebloss åt Julia och Nelly
Victor, Julia, Nelly, Lars och Jenny stannade kvar på lunch/middag idag också. Mysigt! Åt mycket av gårdagens rester. Linus kom hem också. Men Gustav åkte iväg till sin tjej.

Ikväll strular barnen med sin sovning också…alla tre har varit nere en sväng! Vi har sprungit upp och ner och även legat bredvid i ett försök att de skulle somna bättre. Tyra fick inte sova idag alls och Meya endast i 1 timme och 20 minuter. Men…vad hjälpte det. Nu TROR jag B och T sover, men Meya….nja kanske. Men hon låter då och då i ”barnvakten”…sitter och leker kanske?! Det enda positiva med detta är att de sover längre på morgonen, igår så vaknade alla samtidigt klockan 8.30! Helt underbart, tror aldrig alla har sovit så länge någon gång.
Nä nu hoppas vi på att den här ”sovfasen” snart är över och att vi får tillbaka våra kvällar igen. Vi får även hoppas på att 2013 blir ett fantastiskt år för oss alla!!! och att barnen är snälla med oss föräldrar…hihi KRAM på er