Bilder från juni

Juni gick riktigt fort, tycker ni inte? Vill inte att juli ska springa iväg också, gäller att ta vara på tiden här och nu. 

Visar några bilder från juni som jag aldrig bloggade om. Älskar att ha bloggen och alla bilder att kunna titta tillbaka på.

jkjkjkj

Livet hemma på landet. Här fick jag med mej 4 av 5 barn promenad. Inte illa va? 🙂 17-åringen och 4-åringen cyklar och 1-åringen och 3-åringen åker Brio syskonvagn

 

017018

026

Vi har inte kommit iväg så många gånger och cyklat faktiskt, men Betty har redan lärt sej hålla balansen. Det här med springcykel (utan trampor) är verkligen något som jag kan rekommendera. Betty ska få prova en vanlig cykel -utan stödhjul nästa gång. Tummen upp!

Läs ett tidigare inlägg om springcykeln HÄR. Du hittar cykeln på rea hos JOLLYROOM nu, klicka—–> HÄR

En liten Tyra ute på kvällen

En liten Tyra ute på kvällen

Min fina 17-åring Gustav i sin kära bil! :)

Min fina 17-åring Gustav i sin kära bil!  (gjorde bilden lite coolare för att passa honom bättre) 😀

 

Vardagsrum. En förvånad tjej tittar in... :D

Vardagsrum. En förvånad tjej tittar in… 😀

Vedspis i köket

Vedspis i köket

kök/matrum

kök/matrum

 

 

kök

kök

Midsommarafton. Jag och döttrarna

Midsommarafton. Jag och döttrarna

 

My handyman

My handyman

Glass-paus hemma!

Glass-paus hemma!

Jag klippte av mej lite hår i juni också. Innan midsommar. ”Men det märks ju inget!” Sa många när jag sa att jag var nyklippt, men på bilderna ser man skillnad. Ju. Fast det är fortfarande långt förstås. 🙂

Före

Före

Efter

Efter

Ja jag vet lite dåliga före och efter bilder. Men jag glömde ta och fick leta i arkivet. Dessutom såg det blankare och finare ut på förebilden kanske hahaha. Jaja. Mitt hår växer otroligt fort tycker jag, så jag har snart samma längd igen.

Jag har en hel bunt till med bilder från juni, men nu ska jag inte tråka ut er med fler. 🙂 Hoppas att ni har haft en skön onsdag, nu är det snart torsdag. Så jag säger både god natt och god morgon torsdag! 🙂 KRAM

 

 

Vilken lång och rolig…

…dag vi har haft idag med våra döttrar.

009

011

024

 

Piffat för kalas i matrummet.

Kvällen avslutades med tårta och kalas. Närmsta släkten kom för att fira TYRA 3 år!

Tyra 3 år!

Tyra 3 år!

Betty 4,5 år

Betty 4,5 år

057

Jag med mina döttrar. Tyra fick så många fina presenter.

Jag med mina döttrar. Tyra fick så många fina presenter.

Himlabadet var en hit iaf. Det var första gången som vi var där. Alla tyckte att det var jätteroligt och först trodde jag att fyra timmar nästan skulle bli för lång tid för småttingarna, men det var snarare för kort. 🙂 Meya var visserligen trött, men det funkade jättebra på badet. Om jag ska vara petig och fåfäng så var det inte så kul att gå i bikini för jag har inte gått ner allt i vikt. Nä t o m ökat några kg. AHHH! Men det är inte konstigt för jag tränar inget nu och äter inte alls bra… Jag vet, måste ta tag i det där. NU! Jocke däremot behöver nog skaffa glasögon för han tyckte att jag var ”het” i bikini…erm. Fast tur att han inte blev äcklad iaf. Nä han kan gärna gå utan glasögon. Hahaha. Nä nu får jag sluta. 

Hoppas att ni har det bra. KRAM

 

 

I dag firar vi…

…TYRA 3 år!!! GRATTIS vår lilla söta busunge.

041

042

Sång och paket på sängen och sedan väntar en dag på badhuset. På kvällen kommer släkt och firar så då blir det kalas för vår lilla stora tjej. 😀

VI ÄLSKAR DEJ!

VI ÄLSKAR DEJ!

 

Idag har vi mest bara…

017022

009

…varit ute och grejat på vår gård. Jocke har börjat riva vår farstukvist för att kunna renovera. Gustav och Betty drog iväg i skogen och kom hem med ett Kockum lock  (som Gustav gjorde rent till mej) och andra gamla saker som någon grävt ner i jorden för länge sedan…och som nu vi gräver upp! 😀 Sedan fick barnen sitta i Gustavs bil när han grejade med den vilket de alltid tycker är roligt… 🙂

066074

091

 Vet ni vad vi ska göra i morgon då? Åka och hälsa på en liten söt bebistjej!!! Jag har nämligen blivit moster igen! 🙂 Nu är det Tacos som gäller här hemma. Önskar er alla en toppen lördag!

KRAM

Putsat kristallkrona och påskpyntat

114

060

078

095

120122

115

Bilderna är från vårt matrum med vy mot en bit av vardagsrummet. 🙂 Tavlan är målad 1952 och föreställer vår gård och området omkring. Det är så roligt att inte så mycket har förändrats.

Japp lite städ och påskfix hann vi med i helgen ändå, trots en massa lek. 🙂

Ni får ha en helt toppenfin måndagskväll allesammans. KRAM

FREDAG

Hej på er!

Jag har varit sjuk. Usch och blä och fy. Men nu är jag på bättringsvägen och direkt kommer det dåliga samvetet över att man har varit dålig och vilat. Åsså börjar jag städa och feja för att känna mej nyttig igen. 🙂 Fast jag har inte riktigt fått tillbaka all ork ännu så kroppen säger stopp.

Vårt matrum

Vårt matrum just nu

034

053

Jag köpte de här virkade godsakerna till barnen, men jag lånar dem kanska ofta själv...! :D

Jag köpte de här virkade godsakerna till barnen, men jag lånar dem ganska ofta själv…! 😀

 

Nu väntar middagen. Idag blir vi bara 6 vid bordet, för äldsta sonen är hos sin pappa. Fyraåringen har beställt Tacos, så dags att börja hacka, hacka. 😀

KRAM

Kaffe för två i matrummet

Sådär nu är kaffet klart och Havrekakorna med nougat är färdiga. Kommer du snart och fikar med mej då? 🙂

046

036

064

016

013

032

Vårt matrum (och en bit av köket)! Samtliga bilder är tagna av mej, vill du låna så fråga innan.

Servisen: Köpt på Loppis för några år sedan, Upsala-Ekeby (älskar den!)

Fat: Hittade i skogen på vår tomt

Matbord och stolar: Mio

Barnstolar: Ikea + Stokke

Tavlan på väggen: är målad av Tyra

Solen på golvet= VÅR snart?! 😀

Recept på de underbart goda kakorna hittar du HÄR


Kalas för 17-åring och blivande 20-åring och sjuka små barn

Hej på er!

Igår så var det en bak- och städdag för på eftermiddagen/kvällen så ramlade släkten in för att fira mina 2 söner. Gustav 17 år och Linus snart 20 år. Jag testade något nytt, nämligen en MARÄNGTÅRTA. Blev så sugen när jag såg receptet för Leilas Franska marängtårta så jag testade att göra den. Recept HÄR.

062

Den var lite pilligare att göra, men det var inte svårt och resultatet blev jättebra. Den var mumsig! 🙂 (borde ha torkat bort chokladen för snyggare bild ser jag nu, men nu är det ju för sent 😉 )

032

Så här söta var Tyra och Betty när de väntade på att marängen skulle bli klar i ugnen. Gullungar.

Så här söta var Tyra och Betty när de väntade på att marängen skulle bli klar i ugnen. Gullungarna !

072080

Piffade lite vid vedspisen också. Klippte ner lite blommor som var i tulpanbuketten och satt i de gamla medicinflaskorna. Eller Skånska Ättikfabriken står de på en utav dem. 🙂

095099

Jag är beroende av ljus! 😀 Måste bara tända en massa ljus. Måste tydligen stå på tå också för att nå….hihi.

Full fart framåt! hahaha. Mycket att fixa med när man har kalas.

Full fart framåt! hahaha. Mycket att fixa med när man har kalas. (mattan är nyinköpt från Ellos, jättefin!)

Grabbarna som inte ville vara med på bild. Kusin Victor, Linus och Gustav

Grabbarna som inte ville vara med på bild. Kusin Victor, Linus och Gustav

 

Lars, Jocke och Tyra som har myror i baken... :D

Lars, Jocke och Tyra som har myror i baken… 😀

Meya, Nelly och Betty. Sjuklingar! Våra tre är förkyld och har feber, snoret bara rinner....och Nelly har Vattkoppor, lillgumman!

Meya, kusin Nelly och Betty. Sjuklingar! Våra tre är förkylda och har feber, hostar och snoret bara rinner….och Nelly har Vattkoppor, lillgummor!

MEYA! :) Jag klippte luggen på Meya och hon rörde sej naturligtvis precis när jag klippte så jag var tvungen att jämna till. Därav den korta luggen. Jag tycker inte att det är så snyggt när man klipper så kort...men hennes hår växer som ogräs så den är snart lång igen! :)

MEYA! 🙂 Jag klippte luggen på Meya igår och hon rörde sej naturligtvis precis när jag klippte så jag var tvungen att jämna till. Därav den korta luggen. Jag tycker inte att det är så snyggt när man klipper så kort egentligen…men hennes hår växer som ogräs så den är snart lång igen! 🙂

 

Måste gå och tvätta kladdig 1-åring!

Måste gå och tvätta kladdig 1-åring!

Betty har feber idag också, men jag tror inte att Tyra och Meya har det.

Betty har feber idag också, men jag tror inte att Tyra och Meya har det. Får se om de får vattkopporna sedan…

 

136

HEJDÅ! 😀 Nu ska vi strax göra iordning lunch/middag. Jocke ska jobba ikväll så det blir lite specialare med maten.

KRAM

OBS

Samtliga bilder är tagna av mig, om inte annat anges. Dvs jag har upphovsrätten till dem och det är inte tillåtet att ”låna” eller använda mina bilder på något sätt, utan mitt tillstånd. Vill du använda någon av mina bilder är du välkommen att kontakta mig.

 

Nyårsafton 2012

Nu är det nytt år!!! Spännande att se vad 2013 har att erbjuda. Jag ser fram emot att INTE vara gravid i alla fall, det är en sak som är säker. Jag ska njuta av min familj och det känns som att jag kommer att få mycket egentid och även tid med bara Jocke, om man tittar på vilka presenter jag fick när jag fyllde år. Mer om det sedan. Dessutom så ser jag fram emot både fest och bröllop i sommar (nä det senaste är inte vårat)! Jobbigare är ju att jag fortfarande har spiralen kvar i kroppen och måste alldeles säkert boka en tid för operation, men jag vill inte…så jag skjuter på det. Så länge det går. Kanske till hösten? Mmm får se, jag har ju besvär av den. 🙁 Men jag brukar förtränga det där jobbiga, bra va? 🙂

Nyårsafton kommer alltid bli extra festligt eftersom Meya har sin födelsedag då. 🙂 Så vi började dagen med att fira henne tillsammans med släkt. Visar bilder senare. Jenny med familj stannade kvar och firade nyåret hos oss.

Nyår 2012

Nyårsdukningen 2012. Tog det som fanns hemma. Stjärnorna klippte jag loss från glitter till granen som inte användes

Vi lagade god mat tillsammans. Förrätt: Toast skagen (alltid så gott!) Huvudrätt: Oxfilé (samt fläskfilé till barnen) och det fanns både potatisgratäng och hasselbackspotatis att välja på plus god sallad förstås. Efterrätt: Pannacotta 

"jaha fotar du? Strike a pose 😀

Meya sov bara en timme tror jag sedan var hon vaken hela kvällen med oss, hon somnade med mej halv 2… Tyra ville inte heller sova. Så strax innan tolvslaget så gick vi ut allihop (alla barn var vakna)  för att skåla in det nya året och titta på raketer som andra sköt 🙂 Vi hade  endast lite tomtebloss. Gustav var hemma också, men Linus var på fest med kompisar. Gustav och Victor (14 år på söndag) satt mest uppe på rummet vid datorerna.

Min fina Gustav

Jocke tänder tomtebloss åt Julia och Nelly

Victor, Julia, Nelly, Lars och Jenny stannade kvar på lunch/middag idag också. Mysigt! Åt mycket av gårdagens rester. Linus kom hem också. Men Gustav åkte iväg till sin tjej.

Ikväll strular barnen med sin sovning också…alla tre har varit nere en sväng! Vi har  sprungit upp och ner och även legat bredvid i ett försök att de skulle somna bättre. Tyra fick inte sova idag alls och Meya endast i 1 timme och 20 minuter. Men…vad hjälpte det. Nu TROR jag B och T sover, men Meya….nja kanske. Men hon låter då och då i ”barnvakten”…sitter och leker kanske?! Det enda positiva med detta är att de sover längre på morgonen, igår så vaknade alla samtidigt klockan 8.30! Helt underbart, tror aldrig alla har sovit så länge någon gång.

Nä nu hoppas vi på att den här ”sovfasen” snart är över och att vi får tillbaka våra kvällar igen. Vi får även hoppas på att 2013 blir ett fantastiskt år för oss alla!!! och att barnen är snälla med oss föräldrar…hihi KRAM på er

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.