Vikt/träning/mått

Nu snackar vi viktiga saker va? 😀
Det börjar att bli dags att ta tag i min kropp igen och att må bättre med träning och rätt kost. Är ni inne i ett nyttigt-flow?

Jag har varit mammaledig 2 månader och inte tränat på gym en enda gång. Det har bara varit vardagsmotion som promenader, pulkåkning, spring efter barnen osv. Det har varit många födelsedagar och helger med gott att äta. Maten har väl varit ok. Men det har varit betydligt mer fika, läsk och godis.

Hur mycket gick jag upp? 1 kg. Helt okej, trodde att det skulle vara mer.

Vikt innan graviditet: 62 kg
Vikt samma dag som förlossningen: 85,5 kg
Delmål: 62 kg
Målvikt: 57-58 kg

Startvikt (då Meya var 1 mån): 76,7
Vikt nu: 64,4 kg

Jag tror att jag har lyckats med att kasta bort mitt papper med noteringarna på mina mått! 🙁 Men minns att låren hade minskat med -1 och midjan ökat med +2

Mått nu:
Midja: 75 cm
Höft: 99 cm
Lår: 56 cm

Största skillnaden är att jag känner mej betydligt slappare i kroppen nu, jämfört med när jag hade tränat 3 dagar/vecka i 3 månader. Rumpan var en bit längre upp då också! 😉
Nä nu är det dags att skärpa till sej igen. Jag har börjat så smått och ska snart lägga in en högre växel och tappa de sista kilorna. Det fixar jag! 😀

20130117-221601.jpg
Passade på att fota mej innan jag åkte hem från jobbet idag. Är det någon som behöver en helt ny garderob så är det jag. Har verkligen inte slösat bort pengar på kläder till mej på den senaste tiden. Men det ska jag göra direkt jag hamnar under 60 kg! 😀 ja kanske tidigare. Hihi.

One comment

  1. anna says:

    Dom sa på tv att vardags motionen är den viktigaste. proemnader, trappan, gå istället för bil, resa sig upp till tv:n m.m.
    Fin du är förresten:) kram

Kommentera