Meya 3 år & nyårsafton

Igår fyllde Meya 3 år. Tänka sej att vår yngsta är 3 år nu. Döttrarna är 3 år, 4,5 år och 6 år. Sönerna fyller snart 19 och 22. Gustav och Linus var 12 respektive 15 år när Betty föddes. Tiden går så otroligt fort.

MEYA

MEYA 3 år. Vi älskar dej!

 Meya är en duktig tjej. Tycker hon själv…hahaha.Nä men det är hon faktiskt. Hon slutade med blöja -även på natten när hon var 2 år och 2 månader. Men nappen har hon kvar. Hon ville ge den till Tomten, men ångrade sej när vi skulle lägga ner alla i ett paket…så nu siktar hon på att ge dem till Draken på Drakborgen. Prata är hon också duktig på och kan prata ihjäl oss. Hihi. Hon lärde sej säga R tidigt också. Vet inte om jag skrivit upp när? Men det var strax efter två år tror jag. Tyra har precis lärt sej säga R…men inte riktigt fått till det i ord och meningar. Lillasyster Meya tycker att det är roligt att säga rrrrrrr när inte storasyster har kunnat…hm.

Annars är Meya väldigt mammig och kan vara väldigt gnällig. VÄLDIGT bestämd är hon. Väldigt snäll också och otroligt rolig och GOSIG! Hon tycker om att leka med dockor, vill gärna mata och sköta om och allra roligast är det när hon leker med systrarna. Eller när jag är hennes bäbis -det är skoj! Men hon är en väldigt snäll mamma. 🙂

041

 

021

050

 

Farmor och farfar

Farmor och farfar

 

Systrarna bus

Systrarna bus

091

 

Meya ville ha POM POMS, ballonger och FIIINT. Så då fixade vi det såklart. 🙂

Taklampor, lyktor, pom poms, sugrör och vimplar finns i min webbutik som snart öppnar. Helenas Hem

068

Igår var det kalas på dagen och nyårsfirande på kvällen. 🙂 Döttrarnas farmor och farfar kom och grattade Meya och även moster Jenny med familj. Idag kom moster Johanna med familj och på lördag kommer mormor och morfar. Kusinerna i Uppsala ringde och sjung så fint. 🙂

Till nyårsmiddag så gjorde vi till FÖRRÄTT: Ostgratinerad hummer HUVUDRÄTT: Fläskfilégryta och ris EFTERRÄTT: Frozen cheesecake     Blev jättegott och väldigt roligt att fira ihop med Erica, Kjetil och deras tre döttrar. 🙂

104

 

Betty, Tyra, Meya dansade med Nea, Lykke och Helle till FROST. :)

Betty, Tyra, Meya dansade med Nea, Lykke och Helle till FROST. 🙂

 

Bilder från julafton

Hej hej.

Sköna lata dagar. Idag har barnen lekt med alla leksaker, byggt lego, målat och spelat. Vi var ute och åkte snowracer i backen också. Fick med mej de två yngsta ut iaf. 🙂 Sol och -10 grader. Snön gnistrade vackert.

Här kommer lite bilder från julafton 2014 🙂

Våra älskade busungar

Våra älskade busungar

Meya snart 3 år, Tyra 4,5 år och Betty 6 år

Meya snart 3 år, Tyra 4,5 år och Betty 6 år

 

Strax innan vi skulle sätta oss och äta julbord

Strax innan vi skulle sätta oss och äta julbord

Julmatfixande. Tommy, Joakim och Agneta

Julmatfixande. Tommy, Joakim och Agneta

Betty poserar och systrarna undersöker klapparna

Betty poserar och systrarna undersöker klapparna

Tomten knackade äntligen på! Betty tar emot

Tomten knackade äntligen på!

Förväntansfulla tjejer :)

Förväntansfulla tjejer 🙂

Sönerna ville inte  vara med på bild. Så de slipper det då. Men de firade också jul med oss. 🙂

Jättemysig julafton. Nu fortsätter myset, måste äta upp julmaten också och det finns godis kvar…undrar hur mycket jag har gått upp egentligen. Nä vill inte veta det just nu, det tar jag hand om sedan.

GOD FORTSÄTTNING!

 



ST

God morgon!

Sista arbetsveckan innan jul för många. Härligt.

Igår så var vi med i Sundsvalls Tidning. Oj vilket stort reportage det blev.  Jättefina bilder av Linus Wallin och fint skrivet av Sara Björkbacka.

Det ligger på nätet också på st.nu och där finns det även en film…hahaha. Usch jag vägrade titta på filmen, hemskt att höra sin röst ju och vad jag egentligen säger. Foton av mej är jag ju van att se så det blir jag inte skärrad över. 🙂 Vid 21.30 på kvällen så tog jag mod till mej och vågade titta på filmen (läs Jocke tvingade mej). Jooo det var läskigt. Lite iaf. Gömde mej bakom håret… MEN Linus hade ju gjort den jättefin och annorlunda. OCH rolig med pussbilderna. Hahaha.

Länk till reportaget finns HÄR

Så här blev bilden som jag knäppte "behind the scene"  i ett inlägg nedan Foto: Linus Wallin

Så här blev bilden som jag knäppte ”behind the scene” i ett inlägg nedan  Foto: Linus Wallin

 

Foto: Linus Wallin

Foto: Linus Wallin

 

Puss på dej älskling, Foto: Linus Wallin

Puss på dej älskling, Foto: Linus Wallin

 

TACK till Linus & Sara!

 



Lucia födelsedag & juldukning

Igår fyllde jag år. Igen. På nåt vis så är det inte lika roligt att fylla år längre. Hahaha.

Men födelsedagen blev finfin. Tyra och Meya lussade på dagis så morgonen började mysigt och dagen slutade även mysigt. Middagsfix till familjen och närmsta släkten. Högljutt med ungar, katter och hundar. 🙂 härligt.

Där i mellan så produktfotograferade jag för fullt alla nytt som har kommit in till webbutiken. Nu saknas bara några (viktiga) delar innan allt kan startas upp. Snart så. Det är SÅ roligt.

Kommer starta upp på helenashem.se
Följ gärna min Facebook sida Helenas Hem eller instagram @helenashem
Om ni vill. 🙂

IMG_3897.JPG
Ljuslyktorna och dekorationstejpen på vasen finns i min butik

Hoppas ni får en fin Lucia! Här blir det julklappsinköp. Vi har inte köpt en enda julklapp ännu, men sätter vi oss ned och skriver listor vad alla ska få så brukar det funka fint. Brukar alltid beställa en hel del från nätet, smidigt!
Sedan ska Betty och Tyra på badkalas! 🙂

Kram

14.12.11

Hej på er!

Nu har vi tokfixat inför ännu ett julreportage. Jätteroligt att få följa duktiga Anna Truelsen och Carina Olander en dag på deras jobb -hemma hos mej. 🙂

Jag har sagt det förut och de flesta vet om hur det är. Men det tåls att sägas igen. Det ser INTE välstädat ut jämt hemma hos oss, absolut inte. Det står alltid en massa skor i hallen, kläder är ofta i oordning för att inte tala om alla leksaker som finns öööverallt. Hahaha. MEN om tiden finns så tycker jag att det är jätteroligt att ställa ordning inför vad det nu kan vara, fest, fotografering… Men annars så får det vara lite (ibland mycket) stök. Vi måste ju hinna leka och umgås också. Eller bara slappa i soffan.

Jag gjorde en julig dukning i matrummet

Jag gjorde en julig dukning i matrummet. Granris, äpplen, amaryllis, hyacinter, tända ljus och vackra tygservetter.

 

004

 

Julreportaget kommer i tidningen Drömhem eller Drömhem och trädgård heter den nog. Julen 2015. 🙂

Däremot så kommer reportaget i Sundsvalls tidning redan på söndag. Kul!

Nu ska barnen bada -imorgonbitti blir det lucia på förskolan. MYS!

o n s d a g

063

057

GOD KVÄLL!

Ikväll har vi varit och firat min mamma som fyller 61 år idag. Hipp hipp hurra! Blev burgare på Max till middag och gofika hos mormor och morfar så barnen blev glada. 🙂 

Vi har verkligen varit ”duktiga” (kvällsmänniskor som Jocke och jag är) och lagt oss i tid på kvällarna, men vad hjälper det? Vi är dödströtta på morgonen… Är det vanlig hösttrötthet kanske. Är ni lika trötta?  Zzzz.

Imorgon är det dags för jobb, dagis, skola, förskola och fritids igen. Vardagen rullar på. Snart är det helg igen. 

KRAM

Lantliga kök

Lantligt kök, lantliga kök, lantkök. Ja det är vanliga google sökningar innan man hamnar på min blogg. 🙂 

LÖRDAGAR är väl bara för härliga?! Vi har bara varit hemma och fixat på idag. Eller vi åkte ju förstås på ICA en sväng och sedan var Gustav och jag en sväng och övningskörde också. Men förutom det 🙂 så har vi bara varit hemma och städat, tvättat, målat, klippt gräs, fixat med ved. Ja ni vet!

016

Nu har vi stökat klart i vårt kök. Idag blev det potatisgratäng och fläskfilé. Nu blir det stormys i soffan med barn och godis. 🙂 TREVLIG lördagskväll på er! KRAM

Midsommarafton 2014

Lugn och skön midsommarafton på hemmaplan. Precis vad vi behövde. 🙂

Dukningen till midsommarmiddagen

Dukningen till midsommarmiddagen

Lite sen och seg morgon och inga krav. Sedan packade jag in döttrarna i bilen och åkte några mil till grannkommunen Timrå för att hämta Linus som var hos sin pappa och inte hade någon lust att festa med kompisarna. Det verkar som han tyckte det räckte med förra helgen, ja inte bara jag som var ute och festade tydligen. Han ville hänga med mamma! 🙂 Gustav firade midsommarafton hemma hos flickvännen.

Meya kollar in dukningen

Meya kollar in dukningen

Vilda blommor...

Vilda blommor…

050

Melonsallad och potatissallad. Väntar bara på grillmästarens kött och korv :)

Melonsallad och potatissallad. Väntar bara på grillmästarens kött och korv 🙂

 

Gjorde en underbart god tårta. Som var en lyxig kladdkaka med sommarbär och grädde.

Gjorde en underbart god tårta. Som  helt enkelt var en lyxig kladdkaka med sommarbär och grädde.

MMMmmm

MMMmmm hur gott är det inte med choklad, grädde och jordgubbar?

 

Nu har sessorna ”degat” klart (bakat med sin play doh)/sett klart på filmen, dags att sussa och vi ska se på någon romantisk komedi sedan. 😀

Trevlig kväll!

Försommarmys & bröllopsmardröm

Bilder från vårt hem nu i maj

Hej på er!
Hinner ni med er? Stanna upp och njuta av våren. Eller försommaren kallas det kanske för nu? Det brukar vara fullt upp både på jobb, dagis och skola denna tid. Man vill vara ute så mycket som möjligt och inne och städa så lite som möjligt… 🙂 Samtidigt som man vill ha det städat. Hm… Fast nu har det varit så kallt och tråkigt så man behöver inte ha dåligt samvete för att sitta inne under filten och titta på film.

20140527-150159.jpg
Jag lovade att berätta om mardrömmen som jag hade för några veckor sedan. Fyyyy vad jag inte vill att det ska vara en sanndröm.

Jag drömde att vi av någon anledning absolut måste ha bröllopet tidigare och dessutom i en annan lokal.
Åh det var fruktansvärt. Allt roligt försvann. Hahaha. Jävligt jobbigt!

Lokalen var typ en gympasal -fruktansvärt tråkigt. Jag som älskar att inreda och fixa hann ingenting. Jag tror inte ens att vi hann lägga dit dukar på borden. Det var stelt, mörkt och tråkigt.
Jag och Jocke hade våra fina kläder på oss. Men jag hade inte hunnit fixa till mej så håret bara hängde platt och jag hade endast mascara och såg helt slutkörd ut. Åhhh vad jag kände mej ful!!! Ingen sa nåt om att jag var fin -för det var jag inte. Hahaha. Ingen sa nåt om att det var mysigt -för det var det inte. Maten minns jag inte hur det var med, men det var garanterat inte bra!
Jag vill verkligen att våra gäster ska ha en mysig, men framförallt en rolig kväll. Gärna dansa och parta natten lång! Det känns viktigt.
Men i drömmen så var det verkligen tråkigt, ingen sa att det var en rolig fest -för det var det inte! Musiken uteblev. Eller vi hade nån form av musik -men riktigt dåligt. Folk började droppa av tidigt en efter en… Och jag bara kände att det var bra. Åk hem ni bara, så att denna värsta dagen i mitt liv äntligen skulle ta slut!!!

Gissa om det var jäkligt skönt att vakna när jag insåg att allt bara var en dröm… 🙂

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.