Testade Gneis overall och blev missnöjd

Nu kommer min recension, ett år senare. Men bättre sent än aldrig. 🙂

Många googlar på Gneis och hamnar på min blogg och då det inlägget som jag skrev när overallen var ny och vi var fortfarande nöjda. DET känns inte bra, så jag vill att den riktiga bilden ska komma fram.

Hösten 2011 så köpte jag Gneis overall till min då 3-åriga dotter. Jag följde noga deras riktlinjer för vilken storlek som jag skulle välja. Storlek 98 blev det. Beställde även vantar, fuskpolo och mössa.

När kläderna kom så tyckte jag att de såg väldigt rejäla ut och samtidigt snygga. Betty blev superförtjust eftersom den var roooosa. 🙂

Betty vintern 2011/2012 (Mössan på bilden är PO.P)

Efter EN dag på dagis så gick den sönder. En dag höll den! Whatta f*ck!!?? Eftersom jag tycker att en dyrare overall ska hålla längre än så så skickade jag iväg ett mail till Gneis tillsammans med en bild på skadan och förklarade att jag var missnöjd. Jag fick då frågan att jag reglerade väl midjan och bensluten? Nja…Jo jag reglerade midjan, men gjorde visst inget åt bensluten. Mannen som svarade på mitt mail hade inte gått charmkursen och visste inte heller att även om kunden är pain in the ass så har kunden alltid rätt! 😀 Nä hans bemötande var inte alls trevligt.

Det gick hål på tyget efter en dag!

Enligt honom så fick jag skylla mej själv för bensluten blev väl aningens långa, men han var bussig nog och skickade mej några lappar som jag kunde laga den trasiga overallen med.

Jag har fem barn och har köpt ett antal overaller genom åren. Både billiga och dyrare och aningens stora och jag har ALDRIG varit med om sämre kvalitet. Dålig kvalitet och dåligt bemötande. Dessutom så känns overallen aningens tunn. Nej jag kan INTE rekommendera Gneis alls. Blev väldigt besviken. DOCK ska jag säga att vantarna är superbra och overallen är snygg. 🙂 Men det blir aldrig mer Gneis för mej. Tack och hej.

11 comments

  1. Liiza says:

    Va tråkigt att en så dyr ovrall går sönder så fort och att dom har dåligt bemötande.
    Jag köpte ett par tretorn stövlar till min 5 åriga dotter efter 2 veckor sprack plasten. Då mailade jag dom bilder på stöveln och skickade sedan ner den trasiga stöveln och fick ett par nya i retur. Tog dock ganska lång tid innan den nya stövel kom men dom var väldigt trevliga.

    /Liiza

  2. Helena says:

    Liiza: Det är så det ska gå till. 🙂 Även om Gneis inte ville ersätta mej så kunde de iaf ha beklagat samt varit trevlig. Sånt kommer man långt på! 😀

  3. CiliaH says:

    Vilken kass inställning av nissen på Gneis. Hur svårt kan det vara att vara trevlig? Förstår att du är missnöjd, dels med kvaliten men ännu mer med kundtjänsten.Tur man inte köpt en sådan overall! Här ska vi prova KappAhls Kaxs i år och kusinens avlagda Name It 🙂

    Kram

  4. Johanna says:

    Haha va roligt! Känns mest som man kan skratta åt det nu såhär ett år senare va? 🙂
    Gillar din avslutning på inlägget mest:-)
    Ha en trevlig helg,
    kram Johanna

  5. Annelie says:

    Det blir aldrig mer Gneis för oss heller! Köpte en overall till lillkillen förra året, den höll i ett par veckor sedan såg den ut som hundra svåra år… Tyget på knäna blev blekt och rejält slitet, det gick även hål. Jag mailade och klagade på kvaliten men fick till svar att det berodde på användningen… Barn ska ju ändå kunna leka i sina overaller!

  6. Helena says:

    Annelie: Håller med om att barnen måste kunna leka i sina kläder. Jag har hört många som har varit missnöjda, men även nöjda faktiskt. Men för oss missnöjda blir det ju en rejäl sågning! 🙂 Ska testa KappAhl iår och hoppas på bättre overall. Ha det så bra. Kram

  7. Ida C says:

    Bra inlägg! Älskar recensioner från bloggare. Och eftersom du har några barn hör jag gärna din åsikt!=) Min son är snart ett år så det blir första lekoverallen för oss och det blir en Polarn eftersom jag passade på att köpa på rea i vår. Han sliter väl inte så mycket är på ytterkläder men så småning… Dåligt att du fick sånt bemötande sånt sprids ju faktiskt mer än ett bra bemötande.(gammal butikssäljare) Kram

  8. Angie says:

    Hej Vad tråkigt med gneis. Men deras lurvfleece är suverän ,varm och hållbar . Min 5 -åriga dotter har haft sin lurvfleece i 2 år i princip varannan dag och den är i nyskick fortfarande. I overall väg ,vågar jag påstå att STADIUM´s märke EVEREST vinterkläder för barn håller kvaltitet och värme och livslängd. Dock tvättar jag aldrig ytterkläder i tvättmedel och sköljmedel ,utan duschar bara av med vatten. Ej heller torktumlar eller använder torkskåp varken hemma eller skola/dagis . Plagget håller då längre livslängd.

    Mvh Angie

  9. Jenny says:

    Köpte ett par gneisbyxor åt älsta barnet för tre år sedan, användes flitigt det året och även förra året nu har lillebror fått ärva byxorna. Byxorna ser som nya ut och han har aldrig frysit idem heller.

Kommentera