Minus

Nu tänker jag göra nåt jag ”aldrig” gjort förut. Blotta mej. Haha.

Som ni vet kämpar jag för att bli av med graviditetkilorna. (Meya är nu 10 månader.)
Väger mej en gång i veckan och tar mina mått en gång i månaden.

Jag har missat att köpa nytt batteri till vågen så jag kunde inte väga mej i fredags, men jag skulle tippa på att jag väger 64 kg och äntligen säger mitt BMI att jag inte längre är överviktig. Yes!!! 😀
Jag vill väga 58 kg (är 160 lång).

20121104-094230.jpg
Fyra månader mellan bilderna

Mina mått
Midja: 73 cm (-2)
Höft: 99 cm (-1)
Lår: 57 cm (-1)
(inom parentes minus på en månad)

20121104-095058.jpg
Så jäkla skönt att mitt slit lönar sej, även om jag har en bit kvar.
På bilderna så spänner jag magen, gör jag inte det så ser jag typ gravid ut… Hahaha. Mina magmuskler är helt fucked up, de är fortfarande delade. De går inte ihop och min mage har häng (löst skinn) också, fast det fick jag redan efter andra barnet. Min mage och jag är inte direkt bästa vänner, så det tar emot att visa bilderna. Men jag bjuder på det! 🙂

Om någon vill så kan jag lägga ut vad jag äter och hur jag tränar. Det har funkat för mej iaf.

Idag skulle vi haft kalas. Bettys kompisar skulle komma och fira henne. MEN de två yngsta tjejerna i huset kräktes igår och inatt, så vi fick ställa in till Bettys stora besvikelse. 🙁 blir kalas på lördag ist. Nu hoppas jag mest bara på att alla andra klarar sej…
Kram

6 comments

  1. anna says:

    Oj vilken förändring:) Vad roligt, det går verkligen åt rätt håll, kul heja heja. Mina magmuskler gick ihop fort efter förlossningen men jag har hört från andra att dom kan vara delade jätte länge efteråt. kram

  2. Matilda says:

    Hej! vill bara ge dig ett tips, om dina magmuskler fortfarande är delade ska du inte göra sit-ups, crunches o liknande utan göra olika varianter av plankan. Jag fick barn för lite drygt sex månader sedan och har kört plankan nästan varje dag sen dess o mina magmuskler gick ihop jättesnabbt.
    Läs olga rönnbergs blogg och Lofsans blogg de bloggar om träning för mammor o gravida.
    Tycker du har varit superduktig hitills! Kram

  3. Helena says:

    Matilda: Hej och tack för tips, det tar jag gärna emot! 🙂 Men jag skulle snarare behöva tips på vad man gör med delade magmuskler -trots plankan!? Jag tror att det bara är operation som gäller för mej… 🙁 Har ju lidit av detta länge nämligen, inte bara nu efter mitt femte. Jag har Olga som idol 🙂 och efter mitt fjärde barn 2010 så gav jag plankan en ordentlig chans. Jag gjorde både raka och sido plankor varenda morgon och kväll till en början och sedan 1 gå g varannan dag i kanske 6-7månader, ja fram till dess jag blev gravid igen. 🙂
    Jag var säkert stark långt inne, men putet ser likadant ut som nu efter femte, då jag INTE varit lika duktig med plankor. 🙁
    Eller putet är lite större nu eftersom jag har fler kg att gå ner. 🙂
    Frustrerande!!! Men jag har ju läst att det tyvärr är så för vissa kvinnor. Suck.
    Kram till dej

  4. Monica says:

    Du har ju rena Askungemidjan:-), vilka mått! En sak jag avskyr mer än putmage är handtag eller halvmånar på ryggen och du har inga! Toppen! De är svårast att bli av med tycker jag. Sen har jag aldrig fattat det där med delade magmuskler, hur ser du det? Och har du verkligen det? Du har ju jättefin mage med! Plankan har jag kört rätt mycket men faktum är att situps raka och sneda haft bättre effekt bara man tränar ryggen också. Och jag inte bara känner mig stark jag blir det också.

Kommentera